משרד, עו"ד, עורך דין, עידן ברוקס

עורך דין לעסקים בינוניים, קטנים ומשפחתיים

משרד עו"ד ברוקס מספק שירותים משפטיים מקיפים לעסקים בינונים, קטנים ומשפחתיים בכל הכרוך בפעילותם המסחרית. 

איך לבחור עו"ד לעסקים בינונים, קטנים ומשפחתיים?

לפני שאתם בוחרים עו"ד לעסק מומלץ לקבל מידע רב על היועץ המשפטי העתידי, בין היתר, מאחר ועורך הדין המלווה את הפעילות השוטפת נחשף למידע רגיש בנוגע לעסק ולבעלים. בנוסף עו"ד פעמים רבות משמש כתפקיד מפתח בחברות ועסקים ובכוחו לתרום מהידע והניסיון שלו גם להצלחה העסקית, בין היתר, באמצעות הצגה של פתרונות יצירתיים, כושר ניהול מו"מ וסיוע בסגירת עסקאות. לכן, לפני בחירת עו"ד לעסק בינוני, קטן או משפחתי מומלץ לקרוא על עו"ד, לעיין בחומר המקצועי שפרסם והכי חשוב לתאם פגישת הכירות עם עורך הדין.

תיאום ציפיות עם עו"ד – בפגישת ההכרות עם עורך הדין ניתן יהיה לבצע תיאום ציפיות, להגדיר היטב את הצרכים המשפטיים הכרוכים בפעילות העסקית ולוודא שיש בין עו"ד לבין הבעלים של העסק שפה משותפת. סיכום שכר הטרחה – מומלץ לקבל מידע על אופן תמחור השירותים המשפטיים, עסקים הנדרשים ליועץ משפטי על בסיס שוטף מומלץ לשקול עבודה בשיטת הריטיינר (תשלום חודשי קבוע מראש), שיכול להפחית את העלות המשפטית הכרוכה בטיפול (למידע נוסף ראו שירותי ריטיינר מעו"ד).

בשל המורכבת הרגשית – ולא רק המשפטית – הכרוכה בניהול עסקים המנוהלים על-ידי מספר שותפים (במיוחד בעסקים משפחתיים), עו"ד שילווה את העסק נדרש לא רק להיות מקצוען בפן המשפטי, אלא גם בעל תקשורת בינאישית טובה, כך יוכל לסייע לצדדים בפתרון מחלוקות ביניהם.   

תפקידו של עו"ד לעסקים בינונים ומשפחתיים

עורך דין שימונה כיועץ המשפטי של העסק יהיה אחראי, בין השאר ובכפוף לצרכי החברה, לנושאים הבאים:

  • יצירת תשתית משפטית לניהול הפעילות העסקית ולהרחבת הפעילות – לעסקים בתחילת הדרך יש להתאים את מבנה ההתאגדות המשפטית לפעילות העסקית, עורך הדין יסייע לבעלים של העסק בהקמת חברות וייסוד שותפויות. כמו כן, עו"ד שילווה עסקים בינוניים  וקטנים נדרש לעגן את מערכת היחסים הפנימית בין השותפים באמצעות ניסוח תקנונים וחוזים (לרבות תקנון לחברה, הסכם מייסדים, חוזה בין בעלי מניות, הסכם שותפות, חוזה העסקה, הסכמי ייעוץ וניהול ועוד).  
  • ניהול משא ומתן, ניסוח חוזים וליווי עסקאות – הליווי המשפטי מתבצע החל משלב תכנון החוזים והעסקאות דרך ניהול משא ומתן, הכנת הסכמי עקרונות וביצוע בדיקות משפטיות מקדמיות בנוגע לעסקאות והתקשרות בהסכמים ועד לשלב החתימה. השירות המשפטי כולל הכנת חוזי עבודה והעסקה, הסכמי ייעוץ וניהול, חוזים מול ספקים והסכמים למתן שירותים, הסכמי סודיות ואי תחרות חוזים מול ספקים, הסכם התקשרות עם לקוחות, הסכמי מכר, חוזה שכירות לעסק, למשרד, למפעל או לחנות הסכם שיתוף פעולה,,​ הסכמי קונסיגנציה, הסכם זיכיון, הסכם סוכנות, חוזה רישיון והסכמי קניין רוחני, הסכמי ייצור ופיתוח, הסכם הפצה, חוזה שיווק, הסכם תיווך, מזכר הבנות, הסכם רכישת פעילות, הסכם רכישת מניות או מכירת מניות, הסכם השקעה, הסכמי הלוואה, הסכמי השקעה, הסכם עם חברה זרה, הסכם כם למכירה או רכישה של חברות – רכישת חברה וכיו"ב.
  • ייעוץ בנוגע לסכסוכים משפטיים וייצוג בערכאות שיפוטיות  ייעוץ משפטי מקיף ואסטרטגי בנוגע לדרכי הפעולה האפשרויות והעדיפות בקשר להתנהלות החברה מול עובדיה, ספקיה, לקוחותיה וגורמים אחרים בעסק ומחוץ לו; ייעוץ וייצוג  בעת נקיטה בהליכים שיפוטיים או הגנה מפני הליכים שיפוטיים בתחום המשפט המסחרי לרבות סכסוך בין שותפים, סוגיות הנוגעות להפרות של התחייבויות (להרחבה ראו הפרת הסכם וכן ביטול חוזה) או יצירת נזקים; הכנת מכתבי דרישה ותגובה ללקוחות, ספקים עובדים וצדדי ג' אחרים; ייעוץ בנושא סגירת עסקים כגון פירוק שותפות או פירוק חברות (לרבות פירוק על-ידי בית משפט או פירוק על-ידי נושים או פירוק חברה מרצון) וכן הגשת תביעות חוב וכיו"ב. כמו כן ייצוג משפטי בכל הערכאות השיפוטיות לרבות בתי משפט, בתי דין, בוררויות ובהליכי גישור. שירותים אלו כוללים הגשת תביעות ובהתגוננות מפני תביעות; טיפול בהליכי גבייה – ליווי משפטי בגביית חובות לרבות ייעוץ פתיחה בהליכים משפטיים והתגוננות בהליכים אלו ובכלל זה הגשת שטרות (שטר חוב, שיקים, ערבויות וכיו"ב) ותביעות על סכום קצוב בלשכות ההוצאה לפועל וכן הגשת התנגדויות לתביעות כאמור.
  • ליווי עסקאות נדל"ן – ייעוץ ללקוחות בעסקאות להשקעה בנדל"ן, ברכישה ומכירה של נכסי נדל"ן מסחריים ופרטיים, ביצוע בדיקות משפטיות ובכל הכרוך והנובע מהתקשרות בהסכמי מקרקעין לרבות הסכמי שיתוף ופירוק מקרקעין, הסכמי מכר והשקעה, הסכמי שכירות וכיו"ב.

משרד עו"ד ברוקס בעל ידע וינסיון רב באספקת שירותים משפטיים לעסקים בינוניים ומשפחתיים, המשרד מסייע ללקוחותיו להגן על האינטרסים שלהם ולקדם את מטרותיהם, למידע נוסף אתם מוזמנים ליצור קשר בדרך הנוחה לכם

משרד עו"ד ברוקס מלווה באופן אישי וצמוד חברות וסטארטאפים בכל שלבי פעילותם, החל משלב ההקמה, דרך גיוס ההון ועד לשלב המכירה. לליווי משפטי בעסקאות השקעה וגיוסי הון אתם מוזמנים ליצור קשר

יודגש, האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף להתייעצות עם עורך דין מומחה בתחום ואין להסתמך על התוכן בביצוע או בהימנעות מביצוע פעולה כלשהי. הסקירה הנ"ל אינה מתיימרת לתת מענה מקיף להוראות הדין או ביטוי לנסיבות הספציפיות של כל מקרה ומקרה ולכן מי שמסתמך עליה ללא ייעוץ פרטני נושא באחריות המלאה לתוצאות.
צור קשר