משרד, עו"ד, עורך דין, עידן ברוקס

עו"ד לסטארטאפ (Startup Lawyer)

משרד עו"ד ברוקס מלווה באופן צמוד סטארטאפים בתחום התוכנה והחומרה לרבות אפליקציות ומיזמי אינטרנט מגוונים, בכל היבטי פעילותם ליעוץ אישי או לקבלת מידע נוסף אתם מוזמנים ליצור קשר

 בחירת עו"ד לסטארטאפ – דגשים

עורך דין המתמחה בחברות הזנק (סטארטאפים) מלווה את היזמים בכל השלבים הכרוכים בהקמה של הסטארט-אפ, ניהולו ומכירתו (exit). עורך דין המלווה סטארטאפים נדרש בראש ובראשונה להכיר את המכשולים המשפטיים המתעוררים במהלך חיי הסטארט אפ.

עורך הדין של חברת הסטארטאפ הוא מרכיב חשוב בפעילות העסקית ותפקידו להגן על האינטרסים של המיזם ובעליו, לבסס תשתית משפטית איכותית ואיתנה, מבלי לזנוח את האינטרסים המסחריים של הסטארטאפ. 

השירותים המשפטיים יהיו טובים יותר, כאשר עו"ד שימונה כיועץ משפטי לסטארט אפ יהיה לא רק מקצוען בתחום המשפטי אלא גם בעל הבנה עסקית, עליו ללמוד את הפעילות העסקית וצרכיה הדינאמיים, כך השירותים משפטיים יותאמו באופן אישי למידותיו של הסטארטאפ. 

בנוסף, עו"ד אשר מלווה את המיזם נדרש להיות בעל תקשורת בינאישית טובה ויכולת לנהל ולנווט את המו"מ מול הגורמים השונים איתם מתקשר הסטארטאפ, לרבות עם המשקיעים.

לפני בחירת עו"ד לסטארטאפ מומלץ מאוד לקרוא אודותיו ולעיין בחומרים המקצועיים שפרסם. בנוסף חשוב לקבוע עם עו"ד פגישת הכרות לצורך התרשמות, זו תהיה הזדמנות מצויינת לראות עם מי אתם עתידים לעבוד, להתרשם מהידע וניסיון של עו"ד בתחום. בהקשר זה יצוין כי רצוי לברר בפגישה מי יהיה עורך הדין שיטפל בכם באופן אישי. 

תפקידו של עורך הדין המלווה את הסטארט-אפ

מה תפקידו של עו"ד המלווה את הסטארט-אפ? בקצרה, עורך הדין מספק ייעוץ משפטי לסטארט-אפ וליזמים החל משלב הרעיון, דרך הגנה על הקניין הרוחני, בחירת צורת ההתאגדות המתאימה, ניהול משא ומתן, ביצוע בדיקות והכנת חוות דעת משפטיות, ניסוח הסכמים, ליווי עסקאות מסחריות לרבות בשלבי גיוס הון (מגורמים פרטיים, ציבוריים או ממשלתיים), הענקת ייעוץ שוטף לפעילות או טיפול במכירה של הסטארט-אפ. ובהרחבה, היועץ המשפטי לסטארטאפ מספק את השירותים הבאים:

  • ניהול מו"מ, עריכת הסכמים ותכנון עסקאות לרבות הסכם מייסדים (Founder Agreement), הכנת תקנונים ותנאי שימוש ואחריות (תקנון לאתר או לאפליקציה), הכנת הסכמים בין בעלי מניות, חוזים למתן שירותים (Service Agreement), הסכמי פיתוח תוכנה מול בית תוכנה, הסכמי התקשרות עם לקוחות, הסכמי שיתוף פעולה מגוונים, הסכמי סודיות ואי תחרות, הסכמי שיווק וסוכנות, הסכם הפצה ושיווק, הסכם רישיון [קיימים מגוון רחב של הסכמי רישיון אשר מותאמים באופן ספציפי לסוג הסטארטאפ או המיזם כגון חוזי תוכנה כשירות ׁ(Saas Agreementׁׂׂ), הסכמי רישיון לקוד פתוח, הסכמי רישיון בנוגע לקוד סגור ועוד], הסכמי שיכרות לעסק, הסכם תיווך השקעה, הסכמי ייעוץ, הסכמי רכישת מניות ומכירת מניות (Share Purchase Agreement), מזכר הבנות (Terms Sheet)הסכמי מימון והלוואה, הסכם השקעה (Investment Agreement), הסכם הלוואה המירה (Convertible Loan Agreement) הסכמים לרכישה או מכירה של חברות (רכישת פעילות, רכישת מניות וכיו"ב), הסכמים לרכישה של נכסים ועוד (להרחבה ראו ייעוץ משפטי לסטארטאפים וליזמים). 
  • הגנה על הקניין הרוחני ונכסי החברה – עורך הדין מלווה את היזמים בשמירה על הקניין הרוחני של המיזם, לרבות ניסוח מסמכים משפטיים והסכמי קניין רוחני כגון הסכמי רישיון, הרשאה, סודית והפצה, רישום סימני מסחר ומדגמים וכיו"ב.  
  • ייעוץ משפטי בנוגע למכלול ההיבטים הנוגעים לדיני עבודה ובכלל זה הסכמי אופציות והעסקה, הסכמי ייעוץ וניהול, הסכם אופציותתוכנית אופציות, כתבי ויתור וסילוק, ייעוץ משפטי בנוגע לסיום העסקתם של העובדים עקב פיטורין וכיו"ב. 
  • עו"ד מלווה את הסטארט אפ בכל ההיבטים המשפטיים הקשורים לממשל תאגידי לרבות ייעוץ בנוגע לפעילות שוטפת, הכנת פרוטוקולים, הקצאת מניות, העברת מניות, דיווחים שונים לרשם החברות ועוד.
  • הליווי המשפטי כולל מתן מענה מקיף בנוגע לדרישות הרגולטור וכן טיפול בהתמודדות של החברה מול עובדים, ספקים, מפיצים, משווקים, לקוחות, משכירים,  וצדדי ג' אחרים. 

למידע נוסף ראו טעויות של סטארטאפים.

משרד עו"ד ברוקס מלווה סטארטאפים בכל שלבי פעילותם ומסייע להם להגשים את מטרותיהם העסקיות ולהגן על האינטרסים שלהם. 

משרד עו"ד ברוקס מלווה באופן אישי וצמוד חברות וסטארטאפים בכל שלבי פעילותם, החל משלב ההקמה, דרך גיוס ההון ועד לשלב המכירה. לליווי משפטי בעסקאות השקעה וגיוסי הון אתם מוזמנים ליצור קשר

יודגש, האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף להתייעצות עם עורך דין מומחה בתחום ואין להסתמך על התוכן בביצוע או בהימנעות מביצוע פעולה כלשהי. הסקירה הנ"ל אינה מתיימרת לתת מענה מקיף להוראות הדין או ביטוי לנסיבות הספציפיות של כל מקרה ומקרה ולכן מי שמסתמך עליה ללא ייעוץ פרטני נושא באחריות המלאה לתוצאות.
צור קשר