משרד, עו"ד, עורך דין, עידן ברוקס

הסכם מכר דירה

מהו הסכם מכר דירה? הסכם משפטי מחייב הנכרת בין מוכר הדירה לקונה הדירה. הסכם המכר מפרט את התנאים המשפטיים והמסחריים לביצוע העסקה. לפני חתימה על הסכם מכר, בדרך כלל חותמים הצדדים על זיכרון דברים. לעיתים עובר לזיכרון הדברים נחתם גם הסכם תיווך.

דגשים לפני חתימה על הסכם מכר

לפני חתימה על הסכם מכר חשוב מאוד לבצע מספר בדיקות משפטיות, לרבות: להוציא נסח טאבו ולוודא מי הבעלים של הדירה, אילו זכויות מוענקות לצדדים אחרים בדירה, לבדוק אם רובצות על הדירה חובות, האם על הדירה יש עיקולים ועוד (להרחבה ראו דגשים לפני חתימה על חוזים).

סעיפים בחוזה מכר דירה

  1. פרטי המתקשרים – בהסכם מכר יופיעו פרטי הצדדים הכוללים כתובת ות.ז.
  2. הצהרות הצדדים – סעיף חשוב בחוזה המכר בו כל אחד מהצדדים מצהיר על פרטי ההתקשרות.
  3. מועד מסירת הדירה – בהסכם יקבע מהו מועד המסירה של הנכס, אילו תנאים יש לבצע בטרם תתבצע המסירה ועוד.
  4. תמורה סעיף התמורה הוא אחד הסעיפים החשובים בעת ניסוח חוזה המכר. סעיף התמורה כולל את סך התשלום עובר הנכס, את מועדי התשלום ואת אופן התשלום.
  5. סעדים – מה קורה במקרה של הפרת אחת מההתחייבויות, למשל מה עושים אם המוכר לא מסר את החזקה בדירה במועד? מה יעשה במקרה והקונה לא העביר את מלוא התמורה במועד? מה קורה במידה והתגלו פגמים אחרים?

משרד עו"ד ברוקס מעניק ייעוץ משפטי בכל ההיבטים המשפטיים הכרוכים בכנת הסכם מכר, תוך הגנה מרבית על האינטרסים של לקוחותיו. לקבלת מידע נוסף צרו קשר או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

יודגש, האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואין להסתמך עליו בביצוע או בהימנעות מביצוע פעולה כלשהי. הסקירה הנ"ל אינה מתיימרת לתת מענה מקיף להוראות הדין או ביטוי לנסיבות הספציפיות של כל מקרה ומקרה ולכן מי שמסתמך עליה ללא התייעצות בעורך דין נושא באחריות המלאה.

משרד עו"ד ברוקס מלווה באופן אישי וצמוד חברות וסטארטאפים בכל שלבי פעילותם, החל משלב ההקמה, דרך גיוס ההון ועד לשלב המכירה. לליווי משפטי בעסקאות השקעה וגיוסי הון אתם מוזמנים ליצור קשר

יודגש, האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף להתייעצות עם עורך דין מומחה בתחום ואין להסתמך על התוכן בביצוע או בהימנעות מביצוע פעולה כלשהי. הסקירה הנ"ל אינה מתיימרת לתת מענה מקיף להוראות הדין או ביטוי לנסיבות הספציפיות של כל מקרה ומקרה ולכן מי שמסתמך עליה ללא ייעוץ פרטני נושא באחריות המלאה לתוצאות.
צור קשר