משרד, עו"ד, עורך דין, עידן ברוקס

הסכם התקשרות עם לקוחות – דגשים משפטיים

משרד עו"ד ברוקס בעל ידע וניסיון רב בהכנת הסכמי התקשרות עם לקוחות ובליווי חברות בכל היבטי פעילותם המסחרית. להכנת הסכם התקשרות אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בדרך הנוחה לכם.

תאגידים, סטארטפאים ועסקים אם אתם מספקים שירותים או מוכרים סחורות או מוצרים להלן מספר דגשים משפטיים חשובים בנוגע להסכם התקשרות עם לקוחותיכם. החוזה עם הלקוחות הוא מסמך בעל חשיבות גבוה, לכן לצורך הכנת הסכם המותאם לפעילות העסקית יש להתייעץ עם עורך דין בעל ידע וניסיון בתחום.

  1. חוזה עם לקוח, מהו?
  2. מה חשיבתו של חוזה התקשרות עם לקוחות?
  3. דגשים לחברות ולעסקים בעת הכנת הסכם התקשרות עם לקוחות

הסכם התקשרות עם לקוחות, הינו מסמך שנערך בין ספק שירותים (כגון יועצים בתחומי פעילות מגוונים, ספקי שירותי תוכנות, מתווכים וכיו"ב) או מוכר טובין (מוכר מכשירי חשמל, סחורות, צעצועים, כלי בית וכיו"ב) לבין רוכש השירותים או הטובין (הלקוחות). הסכם התקשרות עם לקוח מסדיר את התנאים המסחריים והמשפטיים של העסקה, לרבות סוג השירות שינתן או הסחורה שמסופקת, אחריות למוצר או לשירות, התמורה ועוד.

מה חשיבתו של הסכם התקשרות עם לקוחות?

הסכם התקשרות עם לקוחות הוא אחד החוזים המשפטיים החשובים עבור ספק השירות או מוכר הטובין. להסכם זה השלכות משמעותיות על פעילות העסקית – התחייבויות והחובות שבהסכם חושפת את העסק לסיכונים משפטיים, לרבות פעולות בניגוד לדין, והוצאות כספיות.

המציאות מראה שפעמים רבות הצדדים (החברה והלקוחות) לא רואים את החובות והזכויות הנובעים מההתקשרות ביניהם באותו האופן, כגון מועדי אספקה, שירותי תמיכה, פריסת תשלומים, משך תקפות האחריות, השבת כספים במקרה של ביטול עסקה ועוד ועוד.

נוסף על כך הסכם בכתב מהווה ראיה חזקה יותר להסכמות הצדדים (לעומת הסכם בע"פ), חוזה בכתב ממסגר את ההתקשרות והתחייבויות של החברה ובהתאם יוכל להפחית ואף לבטל את הצורך להזדקק לפרשנות במקרה של מחלוקת. כמו כן חוזה עם לקוחות יכול להגביר את מחויבות הלקוח לעסקה ואף עשוי למנוע את הניסיון לחמוק מביצועה (למידע נוסף מומלץ לעיין – לפני חתימה על הסכם).

כמו כן, מבחינת החברה הסכם התקשרות טוב יכול לחסוך בהוצאות (בדגש על הוצאות משפטיות) – כך למשל חוזה טוב יכול לסייע בהפחתת התלונות ו/או ההשגות ו/או הערעורים על השירות או סחורה או המוצר ועשוי לתרום לפתרון מהיר יותר של סכסוכים עם לקוחות ולצמצם את הפניה לערכאות.

על מה חשוב להפקיד בעת הכנת הסכם התקשרות עם לקוחות?

ניסוח הסכם התקשרות עם לקוח חייב להיות מותאם למאפייני הפעילות העסקית, לרבות סוג השירות/סחורה והסיכון והחשיפות המשפטיות הכרוכות בהתקשרות והוראות הדין החל. ככל שמדובר בחברה המבצעת פעילות בינלאומית, עליה לקחת בחשבון את המגבלות המשפטיות החלות עליה במדינות זרות.

סעיפים חשובים בחוזה עם לקוחות

הסכם התקשרות עם לקוח כולל, בין היתר, את הסעיפים הבאים:

  1. השירותים או הסחורות – חשוב להקפיד בעת ניסוח הסחורה או השירותים והכמות המסופקת ללקוח, ככול ומדובר באספקת שירותים יש להתייחס גם למשך תקופת ההתקשרות.
  2. תמורה ותנאי תשלום – סעיף אשר מגדיר את אפשרויות תשלום, תנאי התשלום והסכום שישולם בעבור השירות או המוצר או הסחורה.
  3. מדיניות ביטולים והחזרת מוצרים – אחד הנושאים החשובים עבור חברות ותאגידים – מדיניות ביטולים של הזמנות ורכישות וכן מדיניות החזרת מוצרים. חשוב להתאים בהתאם למגבלות הדין והפסיקה. למשל, ישנם עסקים שמחויבים לאפשר לצרכנים להשיב את המוצרים שרכשו תוך 14 יום ואחרים מחויבים לפרקי זמן קצרים יותר.
  4. התחייבות ואחריות – האם לחברה יש התחייבויות? מה הקיפן? במידה ויש אחריות, מה היא כוללת ומה תקופתה?
  5. הפרות של התחייבויות – יש לקבוע מה הסעדים בהם תוכל לנקוט החברה במקרה והלקוח לא יעמוד בהתחייבויות שנקבעו בהסכם ההתקשרות, כגון – סנקציה כספית או ביטול חוזה.​​

משרד עו"ד ברוקס מלווה לקוחות עסקיים ופרטיים בייעוץ משפטי בכל היבטי פעילותם לרבות בעת בתכנון וניסוח הסכמי מייסדים ומסייע להם להגן על האינטרסים שלהם, להכנת חוזה מייסדים מקצועי אתם מוזמנים ליצור קשר

יודגש, האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואין להסתמך עליו בביצוע או בהימנעות מביצוע פעולה כלשהי ללא התייעצות עם עורך דין מומחה בתחום. הסקירה הנ"ל לא נועדה לתת מענה מקיף להוראות הדין או ביטוי לנסיבות ספציפיות או תיאור עדכני של הדין החל. ולכן מי שמסתמך על האמור לעיל ללא קבלת ייעוץ פרטני נושא באחריות המלאה.

יודגש, האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף להתייעצות עם עורך דין מומחה בתחום ואין להסתמך על התוכן בביצוע או בהימנעות מביצוע פעולה כלשהי. הסקירה הנ"ל אינה מתיימרת לתת מענה מקיף להוראות הדין או ביטוי לנסיבות הספציפיות של כל מקרה ומקרה ולכן מי שמסתמך עליה ללא ייעוץ פרטני נושא באחריות המלאה לתוצאות.
צור קשר